Klachten en Geschillen
U mag van mij verwachten dat ik u en uw kind vriendelijk, accepterend en respectvol benader. Dat ik mijn best doe om een sfeer te creëren waarin uw kind zichzelf kan zijn.
Zodat diagnose en/of behandeling op zijn minst niet een vervelende en bij voorkeur een positieve ervaring zijn voor uw kind en uzelf.
Bent u ontevreden over mijn benadering, werkwijze? Hebt u een klacht dan hoor ik dat natuurlijk het liefst zo snel mogelijk zelf van u en hoop ik dat we er in een gesprek samen uitkomen.
Spreekt u liever met een vertrouwenspersoon voordat u met mij de kwestie bespreekt, dan kunt u contact opnemen met: Ine van der Marck, GZ-psycholoog: praktijk.ine@gmail.com.Zij kan als bemiddelaar optreden nadat ze uw verhaal gehoord heeft.
Ik ben geregistreerd als gezondheidszorgpsycholoog (GZ-psycholoog) in het register voor Beroepen In de Gezondheidszorg ( BIG register) Hier linkje. Dit betekent ook dat ik onderhevig ben aan het wettelijk tuchtrecht. Zie wet BIG voor gezondheidszorgpsychologen.
Ook kunt u gebruik maken van de klachten- en geschillencommissie van de LVVP waar ik lid van ben.
Misschien vind je dingen die ik doe stom, raar of vervelend en heb ik dat niet op tijd in de gaten. Als je niet tevreden bent over hoe ik met je werk, dan mag je dat natuurlijk altijd zeggen. Ik kan me ook voorstellen dat het niet gemakkelijk is. Je kunt het dan eerst tegen je ouder (s) vertellen wanneer je het liever niet direct tegen mij zegt. Wanneer er dingen zijn die je ook moeilijk vindt om tegen je ouders te zeggen en graag met iemand wil praten die alleen naar jou luistert, dan kun je de kinderombudsman bellen: Contact | De Kinderombudsman. Je kunt hier van maandag tot en met vrijdag van 12 u tot 5 u bellen naar
0800-8765432 of mailen naar ombudswerk@kinderombudsman.nl. Bij een klacht kun je ook contact opnemen met Klacht - AKJ
Bij signalen van huiselijk geweld en/of kindermishandeling, ga ik te werk volgens dit 5-stappenplan:
Zie verder ook de volgende melding van de overheid: